onsdag den 21. marts 2012

Trillium godt på vej

I dag gik jeg og kiggede lidt i den skovagtige del af min have, og stor var min overraskelse, da jeg pludselig opdagede at et af mine trillium næsten var sprunget, jeg havde slet ikke set den mindste spire før nu. Jeg har også andre trillium, men disse kan jeg slet ikke få øje på endnu, så den må godt nok være tidlig fremme.
En anden plante som jeg må have anskaffet mig sidste år- uden at jeg kan huske det:-) er en ingefær med sorte pletter - tror jeg nok. Ja demens kan ramme tidligt eller også fik jeg bare købt alt for meget eller byttet mig til alt for mange nye planter sidste år - jeg besøgte en del plantemarkeder...

2 kommentarer:

  1. Den du kalder for ingefær med sorte pletter er Arum maculatum (Dansk Arum) og skal ikke forveksles med ægte ingefær da Arum maculatum er meget giftig!
    Hilsen Mathias Bøgeholdt

    SvarSlet
  2. Den du kalder for ingefær med sorte pletter er Arum maculatum (Dansk Arum) og skal ikke forveksles med ægte ingefær da Arum maculatum er meget giftig!
    Hilsen Mathias Bøgeholdt

    SvarSlet