mandag den 30. april 2012

Feriedag i haven

Det er lang tid siden, at jeg planlagde at holde ferie i denne uge - det var selvfølgelig fordi jeg håbede på, at det nok ville være godt havevejr. Solen har skinnet og temperaturen har været oppe på  20 gr - perfekt. Jeg har luget og plantet om - og lige nu overvejer jeg om jeg egenligt er rigtig klog! Hvert år udvider jeg bedene eller laver om, så der er nogle sorte huller og dermed tager det længere tid at luge. Min krop bliver ældre og kan ikke længere holde til en lang arbejdsdag ude i haven, og på trods af det escalerer det med bedene:-) Ja, jeg har nok havekuller!!
Guldjordbærrene er flotte lige nu
Violfrøstjernerne skyder jo i vejret med kanonfart i øjeblikket
Her er lidt fra min læhægn, jeg vil ikke kalde det en skov - det er så flot når vorteroden blomstrer
Om lidt begynder blåklokkerne også at blomstre sammen med vorteroden - flottere skovbund findes ikke:-)


Kærmindesøster eller for glem mig ej - jeg kan aldrig huske hvilken:-)







6 kommentarer:

  1. hej Bente.det var da skønt at du har ferie i denne uge.Har også været ude i 6 timer,og anlagt et nyt bed ved vores hoveddør.hårdt arbejde.fortsat rigtig god ferie,håber vejret holder.V/H Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette. Det ser ud til at det gode vejr fortsætter indtil weekenden, hvor der bliver nattefrost, men sikke nogle gode dage indtil da.
      Kh Bente

      Slet
  2. Ja - både ønskelisten og bedene har det med at vokse når man får så mange gode ideer inde på havebloggene.
    Jeg slæber altid rundt på græstørv og smider dem ind buskene og hækken.
    Der ses lige et rosa skær på dine fine små blå på sidste billed, så det må være kærmindesøster, hvor bladene bare ikke har vokset sig så store endnu.
    Forglem-mig-ej har små smalle lidt dunede blade der starter i en lille roset.
    Hilsner fra Berit

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man får lidt ekstra lyst og inspiration her i blogland.

      Længst nede i haven, ned mod en bæk har jeg en vild ukrudtsjungle. Alt det lugede ukrudt bliver troligt kørt derned, tænk hvis jeg boede i byen og havde en lille have, og måtte køre på genbrugspladsen hele tiden, så havde jeg da ikke tid til at være i haven - det har jeg tænkt over mange gange, når jeg ser de fyldte trailere med haveaffald, som folk kører på genbrugspladsen med.
      Kh heldige Bente

      Slet
  3. Hej Bente
    Nu har jeg meldt mig som fast læser hos dig.
    Jeg ser jo, at jeg er på din blogliste.
    Det er da lykken at vælge lige denne uge til at holde ferie i.
    Din violfrøstjerne har godt nok fart på, så langt er mine ikke nået, men det kommer nok.
    Lisbeth
    Samsø

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er simpelthen lykken at have ferie i sådan noget vejr - jeg elsker at være i haven, når solen brænder lidt. Fuglene er totalt kulrede, og frøer og tudser kvækker om kap:-)

      Jeg mener at det måske er akelejefrøstjerner, som vist er lidt tidligere på den end violfrøstjerner. Men jeg synes, at det er svært at se forskel
      Kh Bente

      Slet