fredag den 6. juli 2012

Sommer i haven


Jeg får ikke lavet mange indslag her i sommervarmen, lige nu har jeg sommerferie og indtil videre har det foregået i haven. Jeg hygger mig og nyder det, og har slet ikke det samme behov for at følge med i blogland som før på året. Meen mon ikke det kommer igen, især i dag hvor jeg kan mærke, at jeg lever! Armene er lange og ømme, ryggen gør ondt og jeg går som en gammel and, hele ugen har bestået af havearbejde...nu skal jeg vist til at trappe ned, inden vi tager i sommerhus.
Her er nogle moments fra haven igennem ugens løb.

Hov! Ikke så sært at nogle af mine planter ser lidt trykkede ud!!
Flagstangen er taget ned og skal males, det har vist været tiltrængt i flere år. Min afdøde svigerfar lavede den selv for 23 år siden, så den skulle jo nødig rådne op.

Min indkørsel - bedene på begge sider af indkørslen er lavet i år, det skulle være en farveorgie af orange og gule farver, men ligenu er den vist mere grøn af ukrudt....men det jo nok først senere på året, at de flammende farver trænger igennem.
Jeg mangler at plante en masse taks og buksbom og måske andre buske, som skal formes i kugler og fungere som hæk langs bedene i indkørslen...ja, der går nok ti år inden det ligner noget - godt at man er en tålmodig sjæl.


Der er virkelig farvepower i de pink nelliker
Jeg er vild med bronzeblad, dette eksemplar har en skøn blomst.
Disse nelliker dufter himmelsk, det er fuldstændigt som at være tilbage i min barndoms have.

1 kommentar:

  1. Hej Bente.det er da et dejligt billed med den sovende kat.Det er hårdt for ryggen med alt det havearbejde.men så må man tage en dag fri,og foretage sig noget andet.Var selv i Tivoli i går i det dejlige vejr.har lavet et indlæg derfra og fra min have.Se også indlægget om formklipning af stedsegrønt.Kan være at du kan få lidt inspiration.Nå! det blev et længere indlæg.Men god dag Jette

    SvarSlet