fredag den 24. januar 2014

Endelig kom solen

Selvom vinteren først skal til at begynde nu, så har jeg været fuldstændig klar til foråret, og orker næsten ikke tanken om et par måneder med vintervejr. Det hjælper dog lidt, når solen er fremme og himlen er blå, som den er i dag. Den smule sne som vi har fået i vores område er fordelt pletvis og der ligger da en del driver på vejene og i haven er der et tyndt lag sne. Den strålende sol gav mig lyst til at fotografere de få ting, som blomstrer i min have i øjeblikket.
En gul troldenød
Og den røde troldenød
De mange juleroser er nu halvdækket af sneen
Vintergækkerne var begyndt at titte frem hist og pist
Selv en enkelt erantis syntes at det måtte være forår inden sneen kom...
Der ligger kun et tyndt lag sne i haven og fuglenes og også kattenes spor er at se overalt

10 kommentarer:

  1. Det var rigtig dejligt i dag, at solen pippede frem. Det var endda lyst i morges, da jeg kørte på arbejde. Men hvor er det bare koldt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er bestemt ikke længe, at jeg har lyst til at være ude i haven, kulden bider rigtigt

      Slet
  2. Koldt har det været, men solen og lyset gør underværker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der skal ikke meget sol til, førend man får ekstra energi og lysten til at komme ud melder sig...men føj hvor var det koldt

      Slet
  3. Dine troldnød er skønne, som de står der og blomstrer i sneen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er med at nyde de få ting, som blomstrer og jeg glæder mig til at de er blevet nogle store buske, så de syner af noget mere:-)

      Slet
  4. Hej Bente.Dejligt at høre fra dig igen.Og skønt med lidt der blomstre udenfor.Håber også at vinteren snart er slut..............men det er nok ikke sansynligt.
    God weekend Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde:-) Jeg har nok ikke så været så aktiv på bloggen det sidste halve år, men det hænger lidt sammen med lidt øget arbejdspres på jobbet, som tager lidt af den overskydende energi, men haven har jeg ikke opgivet, her samler jeg energi...bare ikke lige nu...suk

      Slet
  5. Jeg er også forårsklar, kan du tro! Og her har vi slet ikke haft sol i ugevis ... Nå men den gode tid ligger lige foran os :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi har noget at glæde os til, selvom det er svært at vente. Jeg synes at ventetiden på foråret er værre i nogle år end andre...i år forekommer den mig uendelig laaang, men den kommer jo nok engang:-)

      Slet