mandag den 19. maj 2014

Vidunderlige maj

Der sker så mange ting på én gang her i midten af maj, så jeg knapt kan følge med. Min yngste søn er lige blevet konfirmeret i weekenden, så jeg har ikke helt haft så meget tid til haven, men nu skal der indhentes lidt.
Blomsteralleen har overstået tulipanpragten, men begynder med andre frodige ting.
Denne vortemælk hedder Fireglow, og når den lyser i solen, så lever den virkelig op til sit navn.
Rhodoerne, Allium, Storkenæb, Træpæon og Bispehue i en pærevælling
Jeg glæder mig til, når den lille Guldregn bliver større og får mere 'her er jeg'
Lovende knopper i pæonen...sikke et syn, det må blive....
 
 
 
 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Jeg er vild med din blomsteralle´, og det hele ser jo helt herskabeligt ud, med muren i baggrunden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gik også i flere år inden, at jeg tog en dyb indånding og tænkte, at nu laver jeg altså den alle, som jeg har drømt om. Men det har da også været et kæmpe arbejde især de to første år, nu er det vist tredje år, at jeg arbejder med den. Muren er kommet i stedet for en lade, som 1999 orkanen væltede, og den er jeg bare glad for - altså muren:-)

      Slet
  2. Atter en gang blir jeg fascinert av din alle. Det er så morsomt å se forandringene. God maikveld! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg følger også selv spændt med i udviklingen, for der er nye ting i alleen hvert år. Jeg får jo hele tiden nye ideer til farvesammensætninger og planter, som ville kunne trives under birketræerne. Til efteråret vil jeg sætte hvide Allium, jeg kunne forestille mig, at det må være en god afløser til de hvide tulipaner:-)

      Slet
  3. Jeg har for nyligt købt en kolonihave, og er derfor begyndt at læse haveblogs, bl.a. din, og jeg bliver klogere hver eneste dag - tak for det.
    I baggrunden på guldregn billedet er der noget rød/brunt, som ligner en plante der også er i min have. Kender du navnet på den?

    SvarSlet