søndag den 26. oktober 2014

Lady in black

Jeg er nødt til at vise min ynglings Asters, for det er virkelig en smuksack. Men i modsætning til mange af mine andre Asters, så er den langsomt voksende, men hold da fast hvor er den værd at vente på. Jeg købte den for nogle år siden i Anne Justs have, og de første par år synes jeg egentligt, at den var lidt små kedelig. Det har nok været navnet 'Lady in Black', at jeg faldt for. Men se lige graciøs og elegant denne Lady er - gid jeg havde meget mere af denne Lady!
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Jeg er ikke meget for asters, for i min have er mange af dem invasive, men hvis jeg havde denne smuksak ville det være helt i orden. Desværre er det aldrig dem, som er invasive.
    Den er virkelig smuk med dens overhængende grene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg ved heller ikke hvorfor, at det skal være de mest smukkeste, som er mindst invasive. Denne Lady kan også sættes sammen med så mange andre stauder, hun passer til alt:-)

      Slet
  2. Du kan meget nemt lave flere planter af den. Klip nogle grene i 10 cm stykker, nib blomsterne af og tag bladene af den nederste ½ del. Stik dem i en potte med brugt pottemuld og sæt en klar plastikdåse over potten ude i solen nu. Lad den stå ude til frosten kommer. Har du drivhus, så sæt potten der.
    Helt og lykke
    Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dit gode tip Anne Marie. Du kan tro at jeg vil afprøve det og jeg havde i forvejen planlagt at så når Ladyen er afblomstret. Men nu prøver jeg begge del:-)

      Slet
  3. Hei! Den er virkelig nydelig. God kveld! Anne

    SvarSlet