søndag den 27. september 2015

Kamelæonbladet bliver grøn

Jeg har nogle bladplanter, som jeg ikke ville undvære i haven, som f.eks. Kamelæonbladet. Jeg har den som bunddække i nogle enkelte bede, og jeg er især glad for den, når den virkelig er flerfarvet med dens dejlige lysgule, rødlige og grønne blade, men sjovt nok så muterer den pludselig og er kun ren grøn nogle steder. Det kan dog være, at det er fordi at den her har mere skygge. Men så lever planten vel også op til sit navn:-)

 
 
Jeg ville elske at skulle i haven lige nu, men jeg må hellere opføre mig ordentligt, og se min søns fodboldkamp og så skal der ellers ses på efterskoler. Det er jo efterskolernes besøgsdag.

                                                                  Fortsat god søndag:-)

8 kommentarer:

  1. Den lyser fantastisk flot op i din have. Sjovt, at den går tilbage og bliver grøn. Det har jeg også en broget benved, der gør. Nogle nye skud er brogede og andre skud på samme gren bliver grønne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er lidt mærkeligt, der er nemlig også nogle få skud, som bibeholder de brogede farver, men ellers er den blevet til ren grønfarvet i skyggebedet. Hvorimod det bed, som får fuld sol, her er det hele stadig flerfarvet:-)

      Slet
  2. Hos os breder den sig for vildt i fri dressur, så jeg bruger den som krukkeplante og vil heller ikke undvære den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den er lidt vild, når den først får fat. Den starter med at komme lidt sent i gang om foråret, men så skal jeg da love for, at den overtager showet:-) Krukker - du siger noget, det vil jeg prøve:-)

      Slet
  3. Dejlige efterårsbilleder. Jeg synes også det er sjovt den bliver grøn nu, modsat de fleste andre bladplanter.
    Vh. Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Malene:-) Jeg har også lidt svært ved at finde ud af grunden...muterer den og finder tilbage til en ren grøn udgave eller vil den ikke være flerfarvet i skyggen?

      Slet
  4. Kamelæonbladet har jeg haft kigget på i et stykke tid, den er så flot, så nu må det vist være på tide at den flytter ind i min have :-), kh Margit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margit
      Ja, den er i hvert fald flyttet ind i min have for at blive der:-) Kh Bente

      Slet