fredag den 14. april 2017

Kyllinger og påske

Igen i år får vi kyllinger lige til påske, helt uden at jeg har en finger med i spillet...næsten, skrukkerne har først fået lov for en lille måned siden, og så skal jeg da ellers love for at der var nedgang i æggeproduktionen, da hele to madammer mente, at det var tid til at få kyllinger. Den første kylle er kommet til verden i en våd og kold påske
Og resten af hønseflokken kan nu nyde friheden uden overdækning i hønsegården...endelig! De får aldrig lov at gå helt frit i haven, idet vi har et par musvåger, som patruljerer haven flere gange om dagen. Fortsat god påske herfra

4 kommentarer:

  1. Hvor er den sød din lille påske Kylle :-)
    Ja, det har virkelige været en lettelse - både for dem og for os - at hønsene ikke skal gå under tag længere. Og de nyder det i den grad. Det lyder som om, at dine høns har et større område at boltre sig på - dejligt :-)
    Mine får heller ikke lov til at gå frit i haven, men det er nu fordi jeg jeg oplever, at de kratter så meget i jorden, at det flyver ud på grusstierne (de kratter aldrig ind i bedet!). Så fik de lov ville haven se forfærdelig ud inden for ganske kort tid.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er så skønt, at de endelig kan være i det fri..sådan næsten for de bliver i hønsegården, som stadig er overdækket med net pga. rovfugle. Jeg har ellers en stor æblehave, hvor det kunne være perfekt, at de gik frit..men ikke når vi har alle de rovfugle omkring os

      Slet
  2. Nåeee, det er da den sødeste lille påskekylling. Godt du har lagt net over, så de slemme rovfugle ikke kan tage dem.
    God påske :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og i lige måde...selvom jeg drømmer om en æblehave, hvor hønsene frit går rundt og hygger sig, så kan det desværre ikke lade sig gøre...så det bliver en netdækket hønsegård som andenbedste løsning

      Slet